Koktajl kokosowo - jaglany z awokado

Poznajcie przepis na jedno z naszych ulubionych śniadań. Ten posiłek jest niezwykle smaczny, a przede wszystkim wartościowy i zdrowy. Idealnie nadaje się na śniadanie lub deser.
Koktajl kokosowo-jaglany można zjeść sam lub z dodatkiem np. ziarenek granatu, borówkami, bananem czy posiekanymi orzechami.

Awokado
Awokado

Koktajl kokosowo-jaglany z awokado to dobry pomysł na pyszne oraz energetyczne śniadanie. Jest pełne zdrowych tłuszczów i witamin. Kasza jaglana zawiera węglowodany, łatwo przyswajalne białko oraz szereg makroelementów i witamin w tym między innymi żelazo, krzem, lecytynę, kwas foliowy, witaminę E. Kasza należy do najzdrowszych pokarmów na świecie. Jest lekkostrawna, ale dosyć kaloryczna. Witaminy z grupy B zawarte w kaszy korzystnie wpływają na układ nerwowy w tym na nastrój. Spożywanie produktów z witaminą B pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne i na sprawność intelektualną. Dodatkowo kasza jaglana ma właściwości zasadotwórcze.

Awokado jest najkaloryczniejszym z owoców, ale posiada wiele zdrowotnych właściwości i niesamowicie cennych wartości odżywczych, dla których warto je regularnie jeść. Awokado dostarcza sporo witamin np. witaminy A, C oraz z grupy B. Dzięki zawartości kwasu oleinowego awokado obniża poziom złego cholesterolu. A potas zawarty w tym owocu reguluje ciśnienie krwi.
Koktajl jest kremowy, sycący i niesamowicie smaczny.
Przepis dostępny w aplikacji MyProportion.

Czas przygotowania: 15-20 min
Kalorie: 506
Białko: 12 g
Węglowodany: 75 g
Tłuszcze: 19 g

Składniki na 1 porcję koktajlu kokosowo-jaglanego z awokado:

Kasza jaglana 1/2 szklanki (100 g)
Awokado 1/2 średniej sztuki (35 g)
Mleko kokosowe 5 łyżek (50 g)
Słodzik erytrytol 1 łyżka (10 g)

Przygotowanie kaszy jaglanej:

1. Kaszę dokładnie wypłucz pod bieżącą wodą. Przepłukaną kaszę umieść w garnku i wlej wodę do gotowania w proporcji 2:1 (woda:kasza).
2. Dopraw solą i gotuj pod przykryciem około 10 min bez mieszania.

Przygotowanie koktajlu kokosowo-jaglanego z awokado:

1. Do garnka wlej mleko kokosowe, dodaj erytrytol. Podgrzej, delikatnie mieszając.
2. Dodaj ugotowaną kaszę i awokado bez skórki i pestki.
3. Zmiksuj na gładki krem.


Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

Domi Zaremba
administrator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *